Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden zijn van groot belang voor jouw overeenkomst. Ten eerste dient het contract in orde te zijn. Ten tweede geef je jezelf en Onyx Advocaten met de juiste bepalingen extra grip op een correcte uitvoering van het contract. Nakoming van de afspraken is daardoor makkelijker te handhaven.

Algemene voorwaarden zijn een aantal bepalingen, die op al jouw contracten van toepassing zijn. Ook wel de ‘kleine lettertjes’ genoemd. Het mogen in ieder geval geen kernverplichtingen zijn. Kernverplichtingen moeten in de overeenkomst zelf staan. Algemene voorwaarden zijn daarom altijd randvoorwaarden. Hierbij kun je onder meer denken aan:

1. de betalingstermijn;

2. de contractuele rente;

3. de (hoogte van de) buitengerechtelijke incassokosten;

4. aansprakelijkheid;

5. een geschillenregeling;

6. het toepasselijke recht.

Terhandstelling

Let op: je dient jouw wederpartij altijd vóór het sluiten van de overeenkomst op de hoogte te brengen van deze algemene bepalingen. Onyx Advocaten adviseert je om ze als PDF-bestand per e-mail aan jouw wederpartij toe te sturen. Op deze manier kun je later altijd bewijzen dat jouw wederpartij ze heeft ontvangen. Dit wordt ook wel de ’terhandstelling’ genoemd. Als de voorwaarden niet op een juiste wijze aan jouw wederpartij zijn gegeven, dan kunnen ze vernietigd worden. Dit betekent dat de voorwaarden niet van toepassing zijn op jouw overeenkomst.

Om problemen te voorkomen helpt Onyx Advocaten je graag bij het opstellen of aanpassen van jouw algemene voorwaarden. Afhankelijk van de omvang zal Onyx Advocaten hiervoor een vaste prijs met je afspreken. Informeer geheel vrijblijvend naar de mogelijkheden. Ook voor vragen over het toezenden (terhandstelling) van de voorwaarden kun je contact opnemen. Onyx Advocaten is er voor grip op jouw contract!

Heb je een vraag over algemene voorwaarden?

Neem dan geheel vrijblijvend contact op met Onyx Advocaten. Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met jou opgenomen!